söndag 21 april 2013

Pannkaksprojektet, del 2: Den perfekta pannkakan?

Jahapp, jag är framme nu. Jag behöver inte längre leta efter det perfekta receptet. Livet känns tomt och meningslöst. Det har liksom tappat sitt syfte. Jag känner mig naken, rädd, exposed.

Hahahahahahaaaa! NOT!

Jag hade egentligen inte tänkt experimentera den här gången. Senaste pannkaksförsöket blev så grymt bra, och jag kände bara för en lyxig och mättande helgfrukost åt mig och C. Men när jag stod och vispade smeten viskade en liten röst i mitt huvud: "Du har ju en mixer!" Tänkt och gjort, jag mixade smeten lite hastigt och började steka dem.

Här började den magi som jag skulle vilja dela med alla er som tror att det inte går att göra pannkakor utan hönsägg i smeten. De höll ihop bättre än någon pannkakssmet jag någonsin stekt. Efter en knapp minut i stekpannan hade pannkakan fått en elastisk konsistens och visade ingen tendens att gå sönder vid stekningen.

Behöver jag tala om att de blev jättegoda och mättande också?

Varför har människan mungböngroddar på sina pannkakor, kanske ni undrar? Jag vet inte riktigt, men det är gott, fräscht och knaprigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar